RPH MINGGU 14 (1-5/4/2013)
Mata
pelajaran
|
Pemulihan
Bahasa Malaysia (PBM)
|
Tarikh
/ Hari
|
2/4/2013
(Selasa)
|
Kelas / Masa
|
4K8 / 7.05-8.15 am
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali
Kelas 4K8 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum
ini.
|
Kaedah
/ Aktiviti
|
Sesi
soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
|
Sistem
Bahasa
|
|
Penyerapan
|
Ilmu:
Nilai:
KBT:
|
Bahan
Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku
rujukan Bahasa Malaysia Tingkatan 4
|
Refleksi
|
Pengajaran dan
pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada
sesi perkenalan dan penerangan silibus kerana hari ini merupakan hari pertama
guru masuk ke kelas untuk subjek PBM dan tiada guru yang mengajar sebelum
ini. Guru juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan tiada persiapan
mengajar yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang
supaya P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Moral
|
Tarikh / Hari
|
2/4/2013 (Selasa)
|
Kelas / Masa
|
4K10 / 8.15-9.25 am
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 4K10 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
KBKK
|
|
Nilai
|
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Moral
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini
berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan kerana merupakan hari pertama guru masuk ke
kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru
juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan tiada persiapan mengajar
yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya
P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
|
Tarikh / Hari
|
2/4/2013 (Selasa)
|
Kelas / Masa
|
5K6 / 10.55-12.05 pm
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 5K6 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
KBKK
|
|
Nilai
|
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan
Kewarganegaraan
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi
perkenalan kerana merupakan hari
pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang
telah dipelajari. Guru juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan
tiada persiapan mengajar yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P
akan datang supaya P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
|
Tarikh / Hari
|
3/4/2013 (Rabu)
|
Kelas / Masa
|
5K8 / 8.15-9.25 am
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 5K8 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
KBKK
|
|
Nilai
|
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan
Kewarganegaraan
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi
perkenalan kerana merupakan hari
pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang
telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya
P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
|
Tarikh / Hari
|
3/4/2013 (Rabu)
|
Kelas / Masa
|
4K1 / 9.45-10.55 am
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 4K1 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
KBKK
|
|
Nilai
|
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Sivik dan
Kewarganegaraan
Buku Rujukan Tingkatan 4 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi
perkenalan kerana merupakan hari
pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang
telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya
P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Moral
|
Tarikh / Hari
|
4/4/2013 (Khamis)
|
Kelas / Masa
|
4K10 / 9.45-10.55 am
|
Tajuk
|
Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Unit 7: Masyarakat Berilmu, Masyarakat Berdikari
|
Objektif
|
Di akhir pembelajaran pelajar dapat:
1. Menjayakan sesuatu tugas
dengan penuh keyakinan
2. Bertindak sendiri untuk
mencapai kejayaan
3. Menghadapi masalah dan
rintangan dengan positif dan tabah hati
4. Membuat keputusan yang wajar
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran
|
KBKK
|
Menyatakan pendapat
|
Nilai
|
Rajin dan tidak berputus asa
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Moral
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Guru telah mendapat silibus pembelajaran dan
dapat merancang P&P dengan teliti. Objektif pembelajaran juga tercapai.
Namun kaedah penerangan perlu lebih menarik supaya pelajar tidak cepat bosan.
|
Mata pelajaran
|
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
|
Tarikh / Hari
|
4/4/2013 (Khamis)
|
Kelas / Masa
|
5S2 / 11.30-12.40 pm
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 5S2 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
KBKK
|
|
Nilai
|
|
Konsep
|
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan
Kewarganegaraan
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi
perkenalan kerana merupakan hari
pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang
telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya
P&P berjalan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Pemulihan Bahasa Malaysia (PBM)
|
Tarikh / Hari
|
5/4/2013 (Jumaat)
|
Kelas / Masa
|
4K4 / 7.05-8.15 am
|
Tajuk
|
|
Objektif
|
Mengenali Kelas 4K4 dan mengetahui tajuk/silibus
yang telah mereka pelajari sebelum ini.
|
Kaedah / Aktiviti
|
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi
perkenalan.
|
Sitem Bahasa
|
|
Penyerapan
|
Ilmu :
Nilai :
KBT :
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Buku Rujukan Tingkatan 4 Bahasa Malaysia
|
Refleksi
|
Pengajaran dan pembelajaran
pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi
perkenalan kerana merupakan hari
pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang
telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya
P&P berjalan lancar.
|
No comments:
Post a Comment