Friday, 5 April 2013

RPH MINGGU 14 ( 1-5 APRIL 2013)


RPH MINGGU 14 (1-5/4/2013)
Mata pelajaran
Pemulihan Bahasa Malaysia (PBM)
Tarikh / Hari
2/4/2013 (Selasa)
Kelas / Masa
4K8 / 7.05-8.15 am
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 4K8 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
Sistem Bahasa

Penyerapan
Ilmu:

Nilai:

KBT:

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku rujukan Bahasa Malaysia Tingkatan 4
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan dan penerangan silibus kerana hari ini merupakan hari pertama guru masuk ke kelas untuk subjek PBM dan tiada guru yang mengajar sebelum ini. Guru juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan tiada persiapan mengajar yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.



Mata pelajaran
Pendidikan Moral
Tarikh / Hari
2/4/2013 (Selasa)
Kelas / Masa
4K10 / 8.15-9.25 am
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 4K10 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
KBKK

Nilai

Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Moral
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan tiada persiapan mengajar yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.
























Mata pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
Tarikh / Hari
2/4/2013 (Selasa)
Kelas / Masa
5K6 / 10.55-12.05 pm
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 5K6 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
KBKK

Nilai

Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru juga baru mendapat silibus pada hari yang sama dan tiada persiapan mengajar yang dibuat. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.
























Mata pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
Tarikh / Hari
3/4/2013 (Rabu)
Kelas / Masa
5K8 / 8.15-9.25 am
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 5K8 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
KBKK

Nilai

Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.






















Mata pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
Tarikh / Hari
3/4/2013 (Rabu)
Kelas / Masa
4K1 / 9.45-10.55 am
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 4K1 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
KBKK

Nilai

Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Buku Rujukan  Tingkatan 4 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.






















Mata pelajaran
Pendidikan Moral
Tarikh / Hari
4/4/2013 (Khamis)
Kelas / Masa
4K10 / 9.45-10.55 am
Tajuk
Bab 1: Nilai Berkaitan Dengan Perkembangan Diri
Unit 7: Masyarakat Berilmu, Masyarakat Berdikari
Objektif
Di akhir pembelajaran pelajar dapat:
1.       Menjayakan sesuatu tugas dengan penuh keyakinan
2.       Bertindak sendiri untuk mencapai kejayaan
3.       Menghadapi masalah dan rintangan dengan positif dan tabah hati
4.       Membuat keputusan yang wajar

Kaedah / Aktiviti
Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran
KBKK
Menyatakan pendapat
Nilai
Rajin dan tidak berputus asa
Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 4 Pendidikan Moral
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Guru telah mendapat silibus pembelajaran dan dapat merancang P&P dengan teliti. Objektif pembelajaran juga tercapai. Namun kaedah penerangan perlu lebih menarik supaya pelajar tidak cepat bosan.



























Mata pelajaran
Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan (PSK)
Tarikh / Hari
4/4/2013 (Khamis)
Kelas / Masa
5S2 / 11.30-12.40 pm
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 5S2 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
KBKK

Nilai

Konsep

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Teks Tingkatan 5 Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.




















Mata pelajaran
Pemulihan Bahasa Malaysia (PBM)
Tarikh / Hari
5/4/2013 (Jumaat)
Kelas / Masa
4K4 / 7.05-8.15 am
Tajuk

Objektif
Mengenali Kelas 4K4 dan mengetahui tajuk/silibus yang telah mereka pelajari sebelum ini.
Kaedah / Aktiviti
Sesi soal jawab, penerangan silibus, sesi perkenalan.
Sitem Bahasa

Penyerapan
Ilmu :
Nilai :
KBT  :

Bahan Bantu Mengajar (BBM)
Buku Rujukan Tingkatan 4 Bahasa Malaysia
Refleksi
Pengajaran dan pembelajaran pada hari ini berjalan lancar. Namun sesi P&P lebih kepada sesi perkenalan  kerana merupakan hari pertama guru masuk ke kelas dan menyoal pelajar sehingga tajuk mana yang telah dipelajari. Guru perlu lebih bersedia pada P&P akan datang supaya P&P berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment