RPH MINGGU 43 (21-25/10/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
21/10/2013 (Isnin)
|
Kelas
|
5K8
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Latihan Ulangkaji
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Latihan ulangkaji bagi topik-topik penting
|
Kaedah / Aktiviti
|
Perbincangan
Penerangan
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Nota edaran
Latihan ulangkaji dan skema
jawapan
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Persekutuan Tanah Melayu
1957
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
hari ini berjalan lancar. P&P lebih kepada perbincangan latihan ulangkaji
namun pelajar kurang memberi perhatian.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
21/10/2013 (Isnin)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
9.45-10.55 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Sejarah Kertas 3 Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 3
|
Kaedah / Aktiviti
|
Perbicangan
Penerangan
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 3
Skema jawapan Kertas 3
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
ekonomi dagangan, ekonomi tradisional
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
hari ini berjalan lancar dan berjaya mencapai objektif. P&P lebih kepada
perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 3.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
21/10/2013
(Isnin)
|
Kelas
|
4 MPV
|
Masa
|
10.55
-12.05 pm
|
Bil. Pelajar
|
24 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan
skema jawapan Sejarah Kertas 3 Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran pelajar diharap dapat:
1. Mengetahui
skema jawapan Sejarah Kertas 3
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan
Perbincangan
Soal
jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 3
Skema jawapan Kertas 3
|
KBKK
|
Membuat
huraian / penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha
gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
ekonomi
dagangan, ekonomi tradisional
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran hari ini
berjalan lancar dan berjaya mencapai objektif. P&P lebih kepada
perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 3.
|
RPH MINGGU 43 (21-25/10/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
22/10/2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Sejarah Kertas 1 Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 1
|
Kaedah / Aktiviti
|
-
Penerangan
-
Perbincangan
-
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 1
Skema jawapan Sejarah Kertas
1
|
KBKK
|
mencirikan, mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Perdagangan, sistem
cukai, civilization, legalisme
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar. Objektif P&P juga tercapai. Pelajar
memberi kerjasama yang baik sepanjang P&P.
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Moral
|
Tarikh / Hari
|
22/10/2013
(Selasa)
|
Kelas / Masa
|
4K10/
8.15 - 9.25 am
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan Pendidikan Moral
Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Objektif
|
Di akhir pembelajaran pelajar dapat:
1.
Mengetahui
skema jawapan Pendidikan Moral
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan,
tunjuk ajar, soal jawab
|
KBKK
|
Membuat
penjelasan/huraian, mengenalpasti
|
Nilai
|
Gigih berusaha
dan tidak berputus asa
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan
Pendidikan Moral Peperiksaan Akhir Tahun
Skema
jawapan
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan lancar dan namun kurang
mencapai objektif kerana pelajar tidak memberikan respon sewaktu P&P.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
22/10/2013
(Selasa)
|
Kelas
|
4 MPV
|
Masa
|
10.55 -
11.30 am
|
Bil. Pelajar
|
24 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 1
Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 1
|
Kaedah / Aktiviti
|
●Perbincangan
●Penerangan
Soal
jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 1
Skema jawapan Sejarah Kertas 1
|
KBKK
|
Mencirikan,
mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Gigih
berusaha dan tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
Perdagangan,
sistem cukai, civilization, legalisme
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran hari ini
berjalan lancar. Pelajar memberi perhatian yang baik semasa P&P dan
objektif berjaya dicapai.
|
RPH MINGGU 43 (21-25/10/2013 )
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
23/10/2013 (Rabu)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
9.45-10.20 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Tajuk
|
LATIHAN ULANGKAJI
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
|
Kaedah / Aktiviti
|
●Perbincangan
●Penerangan
· Soal
jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Nota edaran
Latihan ulangkaji dan skema
jawapan
|
KBKK
|
Membuat huraian, penjelasan dan mengkronologikan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Persekutuan Tanah Melayu
1957
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar. Objektif juga berjaya dicapai. P&P lebih kepada perbincangan latihan
ulangkaji.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
23/10/2013 (Rabu)
|
Kelas
|
4S2
|
Masa
|
10.55-11.30 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Peperiksaan Akhir Tahun Sejarah Kertas 1
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 1
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan, Perbincangan,
soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah kertas 1
Skema jawapan
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Tekun berusaha untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Perdagangan, sistem
cukai, civilization, legalisme
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar dan dapat mencapai objektif. P&P
lebih kepada perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 1.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
23/10/2013 (Rabu)
|
Kelas
|
5K8
|
Masa
|
12.05-12.40 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini ditangguhkan kerana digantikan dengan pengagihan Jadual
SPM 2013 dan seterusnya melengkapkan borang Pengakuan Calon.
|
RPH MINGGU 43 (21-25/10/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
24/10/2013 (Khamis)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini ditangguhkan kerana guru tingkatan terlibat dengan
taklimat SPBT dan pengembalian buku teks di kelas masing-masing dari waktu
pertama sehingga waktu rehat.
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Moral
|
Tarikh / Hari
|
24/10/2013
(Khamis)
|
Kelas / Masa
|
4K10/
9.45-10.55 am
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan Pendidikan Moral
Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013 (Bahagian Esei)
|
Objektif
|
Di akhir pembelajaran pelajar dapat:
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan,
tunjuk ajar, soal jawab
|
KBKK
|
Membuat
penjelasan/huraian, mengenalpasti
|
Nilai
|
Gigih
berusaha dan tidak berputus asa
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan
Pendidikan Moral Peperiksaan Akhir Tahun
Skema
jawapan
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan lancar dan namun kurang
mencapai objektif kerana pelajar tidak memberikan respon sewaktu P&P. P&P
lebih kepada perbincangan skema jawapan bagi bahagian esei.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
24/10/2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
10.55-11.30 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Sejarah Kertas 2 Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
|
Kaedah / Aktiviti
|
-
Penerangan
-
Perbincangan
-
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 2
Skema jawapan Sejarah Kertas
2
|
KBKK
|
mencirikan, mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Pendidikan, perdagangan, ekonomi tradisional, ekonomi dagangan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar. Objektif P&P juga tercapai. P&P
lebih kepada perbincangan skema jawapan secara ringkas.
|
RPH MINGGU 43 (21-25/10/2013 )
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
25/10/2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
4S2
|
Masa
|
8.15 – 9.25 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Peperiksaan Akhir Tahun Sejarah Kertas 2
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir
pembelajaran pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 2
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan, Perbincangan,
soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah kertas 2
Skema jawapan kertas 2
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Tekun berusaha dan tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
Pendidikan, perdagangan,
ekonomi tradisional, ekonomi dagangan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar dan dapat mencapai objektif. P&P
lebih kepada perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 2.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
25/10/2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K8
|
Masa
|
9.45-10.55 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Latihan Ulangkaji
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Membuat ulangkaji bagi topik-topik penting
|
Kaedah / Aktiviti
|
●Perbincangan
●Soal jawab
●Penerangan
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Nota edaran
Latihan ulangkaji dan skema
jawapan
|
KBKK
|
Membuat huraian,
menghubungkaitkan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk
mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Wawasan 2020, bilateral,
multilateral
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar. P&P lebih kepada perbincangan
latihan ulangkaji berkaitan Wawasan 2020 dan bentuk hubungan luar Malaysia.
|
No comments:
Post a Comment