RPH MINGGU 44 (28/10- 1/11/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
28/10/2013 (Isnin)
|
Kelas
|
5K8
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Teknik Menjawab Kertas
Sejarah
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Teknik menjawab kertas Sejarah
|
Kaedah / Aktiviti
|
Perbincangan
Penerangan
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Contoh skema jawapan bagi Sejarah kertas 3
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan, menghubungkaitkan, mencirikan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
Hubungan serantau,
MAPHILINDO, ASA, ASEAN
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
hari ini berjalan lancar dan berjaya mencapai objektif. P&P lebih kepada
penerangan teknik menjawab sejarah kertas 3 berdasarkan contoh skema jawapan
Kertas 3 berdasarkan tajuk umum yang telah dikeluarkan bagi SPM.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
28/10/2013 (Isnin)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
9.45-10.55 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Sejarah Kertas 2 (Bahagian Esei) Peperiksaan Akhir Tahun 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 2
(Bahagian Esei) Peperiksaan Akhir Tahun 2013
|
Kaedah / Aktiviti
|
Perbincangan
Penerangan
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 2
Skema jawapan Sejarah Kertas
2 (Bahagian Esei)
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan , mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
ekonomi dagangan, ekonomi tradisional,
Renaissance
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran
hari ini berjalan lancar dan berjaya mencapai objektif. Perbincangan lebih
kepada skema jawapan Sejarah Kertas 2 untuk bahagian esei.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
28/10/2013
(Isnin)
|
Kelas
|
4 MPV
|
Masa
|
10.55
-12.05 pm
|
Bil. Pelajar
|
24 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 2
Peperiksaan Akhir Tahun 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 2
Peperiksaan Akhir Tahun 2013
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan
Perbincangan
Soal
jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 2
Skema jawapan Sejarah Kertas 2
|
KBKK
|
Membuat
huraian / penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Rajin
berusaha dan tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
ekonomi
dagangan, ekonomi tradisional, Renaissance
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan
lancar. Pelajar memberikan perhatian
yang baik semasa P&P dan berjaya mencapai objektif.
|
RPH MINGGU 44 (28/10-1/11/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
29/10/2013 (Selasa)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini ditangguhkan kerana guru-guru terlibat dengan Majlis
Restu Ilmu bagi calon-calon SPM 2013 di Dewan Sri Sadong SMK Serian dari
waktu pertama sehingga waktu rehat.
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Moral
|
Tarikh / Hari
|
29/10/2013
(Selasa)
|
Kelas / Masa
|
4K10/
8.15 - 9.25 am
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran hari ini
ditangguhkan kerana guru-guru terlibat dengan Majlis Restu Ilmu bagi
calon-calon SPM 2013 di Dewan Sri Sadong SMK Serian dari waktu pertama
sehingga waktu rehat.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
29/10/2013
(Selasa)
|
Kelas
|
4 MPV
|
Masa
|
10.55 -
11.30 am
|
Bil. Pelajar
|
24 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 2 (Bahagian
Esei) Peperiksaan Akhir Tahun 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui
skema jawapan Sejarah Kertas 2 (Bahagian Esei) Peperiksaan Akhir Tahun
2013
|
Kaedah / Aktiviti
|
●Perbincangan
●Penerangan
Soal
jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 2 (Bahagian esei)
Skema jawapan Sejarah Kertas 2 (Bahagian Esei)
|
KBKK
|
Membuat
huraian / penjelasan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha
gigih
|
Istilah / Konsep
|
ekonomi
dagangan, ekonomi tradisional, Renaissance
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan pembelajaran berjalan
lancar. Pelajar memberikan perhatian
yang baik semasa P&P dan berjaya mencapai objektif.
|
RPH MINGGU 44 (28/10-1/11/2013)
MAJLIS PENYAMPAIAN SIJIL DAN HADIAH
&
GRADUASI PRA-U
SMK SERIAN
DEWAN MASYARAKAT SERIAN
30 OKTOBER 2013
RABU
|
RPH MINGGU 44 (28/10-1/11/2013)
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
31/10/2013 (Khamis)
|
Kelas
|
5S2
|
Masa
|
7.05-8.15 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Tajuk
|
Teknik Menjawab Sejarah Kertas 3
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
|
Kaedah / Aktiviti
|
●Perbincangan
●Soal jawab
●Penerangan
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Contoh skema jawapan Sejarah
Kertas 3
|
KBKK
|
Membuat huraian,
mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku
Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk
mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Pertubuhan serantau,
bilateral, multilateral, MAPHILINDO, ASA, ASEAN
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar dan berjaya mencapai objektif.
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Moral
|
Tarikh / Hari
|
31/10/2013
(Khamis)
|
Kelas / Masa
|
4K10/
9.45-10.55 am
|
Tajuk
|
Perbincangan
Kerja Kursus Pendidikan moral
|
Objektif
|
Di
akhir pembelajaran pelajar dapat:
1.
Perbincangan
kerja kursus Pendidikan Moral
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan,
soal jawab
|
KBKK
|
Membuat
penjelasan
|
Nilai
|
Rajin
berusaha
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Artikel
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan lancar. Pelajar menyalin artikel yang diberikan
bagi melengkapkan kerja kursus Pendidikan Moral. Namun masih ada pelajar yang
belum melengkapkan kerja kursus tersebut.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
31/10/2013 (Khamis)
|
Kelas
|
4K6
|
Masa
|
10.55-11.30 am
|
Bil. Pelajar
|
40 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Sejarah Kertas 2 (Bahagian Esei) Peperiksaan Akhir Tahun Tingkatan 4 2013
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir pembelajaran
pelajar diharap dapat:
|
Kaedah / Aktiviti
|
-
Penerangan
-
Perbincangan
-
Soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah Kertas 2
(Bahagian esei)
Skema jawapan Sejarah Kertas
2 (Bahagian esei)
|
KBKK
|
mencirikan, mengenalpasti
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Berusaha gigih untuk mencapai kejayaan
|
Istilah / Konsep
|
Pendidikan, perdagangan, ekonomi tradisional, ekonomi dagangan
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar. Objektif P&P juga tercapai.
P&P lebih kepada sambungan perbincangan skema jawapan Kertas 2 bagi
soalan 9, 10 dan 11.
|
RPH MINGGU 44 (28/10-1/11/2013 )
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
1/11/2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
4S2
|
Masa
|
8.15 – 9.25 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Tajuk
|
Perbincangan skema jawapan
Peperiksaan Akhir Tahun Sejarah Kertas 2 (Bahagian Esei)
|
Hasil Pembelajaran
|
Di akhir
pembelajaran pelajar diharap dapat:
1.
Mengetahui skema jawapan Sejarah Kertas 2
(Bahagian Esei)
|
Kaedah / Aktiviti
|
Penerangan, Perbincangan,
soal jawab
|
Bahan Bantu Mengajar (BBM)
|
Soalan Sejarah kertas 2
(Bahagian esei)
Skema jawapan Kertas 2 (Bahagian Esei)
|
KBKK
|
Membuat huraian/penjelasan, menghubungkaitkan
|
Nilai / Unsur Tingkahlaku Patriotisme
|
Tekun berusaha dan tidak berputus asa
|
Istilah / Konsep
|
Ekonomi tradisional,
ekonomi dagangan, Renaissance, multilateral, bilateral
|
Refleksi
|
Proses pengajaran dan
pembelajaran hari ini berjalan lancar dan dapat mencapai objektif. P&P
lebih kepada perbincangan skema jawapan Sejarah Kertas 2 untuk soalan esei.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh / Hari
|
1/11/2013 (Jumaat)
|
Kelas
|
5K8
|
Masa
|
9.45-10.55 am
|
Bil. Pelajar
|
29 Orang
|
Refleksi
|
Tiada proses P&P
yang berlangsung kerana guru dan pelajar terlibat dengan penyusunan meja bagi
SPM diikuti dengan pengagihan slip peperiksaan SPM kepada calon. Hari ini
juga merupakan hari terakhir persekolahan bagi pelajar sesi pagi.
|
No comments:
Post a Comment